2011/09/21

This is not fashion post :)





Last night I was at George Michaels concert as part of his "Symphonica – The Orchestral Tour", and I would say it is probably most qualiti concert I have ever been. I never actually bought his album, but when I heard he has concert in Zagreb (where I live), I decided that I have to go because his songs followed me my whole life. He has so beautiful voice that has frequency so good for your ear, when he was singing I felt like his voice is caressing my ears. On this tour he sings lots of songs from other singers, but all sounded great. Through the concert i felt like I was on carousel of emotions. I don't actually feel like that on concerts, and I think this would be one to remember forever.
After that I came back home and realized that on TV is movie about life of Edith Piaf called " La vie en rose" (Life in pink). Great movie, she had so interesting and hard life, but what I liked the most was the fact that every day of her life she lived for singing. I love that passion. So, it was really good evening for me, mixed with a lot emotions :)
PS - I don't have any records from last night concert, so this is from same tour, but from Prague.

Sinoć sam bila na koncertu Georgea Michaela u sklopu njegove "Symphonica - Orchestral Turneje", i mogu samo zaključiti da je to jedan od najkvalitetnijih koncerata na kojima sam ikada bila. Nikada ga nisam baš slušala ili kupila njegov album, ali kad sam čula za koncert u Zagrebu (gdje živim), odlučila sam da moram otići, jer sam shvatila da me njegove pjesme slijede cijeli život. Ima tako lijep glas, nevjerojatne frekvencije koja tako odgovara uhu, kada je pjevao osjećala sam se kao da mi njegov glas miluje uši :) Tijekom koncerta osjećala sam se kao na vrtuljku emocija, svaka pjesma, čak i one koje nisu njegove (a bilo ih je dosta), ali zahvaljujući takvoj boji glasa i emociji, vratila me u neko razdoblje života, lijepo ili ružno. Zapravo se nikada ne osjećam tako na koncertima, tako da je ovaj svakako za vječno pamćenje.
Nakon koncerta vratila sam se kući i shvatila da je na TV film o životu Edith Piaf pod nazivom "La Vie en Rose" (Život u ružičastom). Odličan film, Piaf je imala tako zanimljiv, ali baš težak život. Ono što mi se najviše svidjelo je činjenica da je svaki dan svog života živjela za pjevanje. Volim tu strast.
Dakle, sve u svemu, bila je to stvarno dobra večer za mene, ispunjena miksom emocija :)
PS - Nisam našla snimke sa sinoćnjeg koncerta, tako da su snimke s iste turneje iz Praga.











Broj komentara: 8:

  1. Hi,

    Hi, visiting some blogs, I Found yours and I really like it.
    I´m your new follower and I´d be glad if you follow me back!
    xoxo
    http://fashionmaniacbrazil.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  2. I love ur blog
    xo
    http://made4women.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  3. Awesome, I love that you mix it up on here!

    ♥♥♥ Would love if you entered our:
      HOUSE OF HARLOW GIVEAWAY HERE ♥♥♥
    We reckon youd rock one of these pieces!!! xxx

    www.shantikdesigns.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  4. meni su frendovi bili i sa svih strana cujem samo pohvale sa koncerta...osobno ga bas i ne slusam ali nemogu reci da je stvarno dobar glazbenik i umjetnik :)

    http://hangoverchic.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  5. i LOVE that film - piaf is inspiring, and marion cotillard brings her to life really well x
    http://www.lifeisunplanned.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  6. thanks for following, im following you back!

    OdgovoriIzbriši
  7. smrc smrc htela sam da dodjem na koncert ali se nisam organizovala :/

    OdgovoriIzbriši